perjantai 28. lokakuuta 2016

KUULUMISIA JA MISSÄ MENNÄÄN?

Moikka! Nyt onkin ollut pitkä tauko. En vain ole ehtinyt kirjoittaa tai en ole keksinyt aihetta. No mutta jätetään "tekosyyt" pois ja mennään postauksen itse aiheeseen. Kerron vähä ratsastuksistani ja kellä oon mennyt ja mitä oon tehnyt.







Murkulla: Olen ajanut muutamia kertoja ja käynyt maastossa , kun kaverini tuli mukaan Ilonalla ( se shettis joka on Murkun kaverina) ja meni niin hyvin ja Murkun satula oli niin kotoisa. Mentiin maastoon jälkeen vielä kentällä  esteitä (max. 40cm) ja Murkku käyttäytyi nätisti , vaikka pari pukkia tuli :D Ja mitä nyt maastakäsittelyä tultu tehtyä. Serkkujani odotellessa millon haluvat tulla ratsastamaan , kun on molemmille ponit , jotka uskaltaa antaa ratsuksi.

Ilonalla: Ollaan treenattu perus juttuja ratsain ja kaverini tuli siis yhtenä viikonloppuna  ratsastamaan Ilonalla. Mentiin liinassa ravissa ja käynnissä , koska treenattiin ympyrällä menoa. Ja mentiin siis myös maastossa ja kentällä , minkä kerroinkin äsken tuossa Murkun tekstissä. Ja ajettiin myös Ilonalla ensimmäistä kertaa yksi päivä ja meni super hyvin! Kääntyminen on vielä hankalaa mutta kyllä siitä hyvä ajo poni tulee. Siis Ilonalla ei oltu koskaan aiksemmin ajettu.



Mantalla: En kerro tarkemmin kuka tämä poni on ennen kun saan omistajalta luvan. Olen siis Mantalla maastoillut paljon satulalla ja ilman ja poni on niin huippu ja luotettava! Ja olen muutaman kerran hypännyt max. 60cm. Ja tietenkin kouluvääntöjä tehnyt. Ja nyt ensiviikon perjantaina olisi tarkoitus mennä kouluvalmennukseen , josta lähtee treeni!

Griviksellä: Olen käynyt kouluvalmennuksissa ja yhdessä estevalmennuksessa. Grivis on siis Jaana Kivimäen hevonen ja minulla on lupa kertoa Griviksestä blogissani. Kouluvalmennukset ovat menneet todella hyvin, harjoittelemme laukkapiruetteja, vaihtoja , väistöjä , piaffia, yms. Estevalmennus meni vähän mönkään, kun grivikseltä irtosi puoliksi kenkä ja alkoi ontumaan. Aluksi kaikki oli kunnossa kengät paikallaan ja verkkasin hevosen hyvin mutta olin ehtinyt ottaa pari hyppyä 60cm esteelle ja kolmannella kerralla kenkä irtosi , joten valkku jäi siihen. Grivis itse vahingossa polkaisi kengän irti. No ensiviikolla uusi yritys estevalkan suhteen , jos kenkäkin pysyisi paikallaan.

Liljan kanssa otetut kuvat (c) Oona Jaakkola 
Liljalla: Olen treenannut nyt enemmän koulua, koska poni oli saikulla viikon kastuttuaan sateessa ja vilustui. Nyt yksi päivä kumminkin hyppäsin pieniä esteitä ja meni todella hyvin , vaikka poni olikin innoissaan :D Ja tietty ollaan maastoiltu paljon ja hypätty maastoesteitä välillä. Lilja on kyllä maastossa niin innoissaan , ettei meinaa pysyä nahoissaan :D. Nyt olisi tarkoitus mennä kouluvalmennukseen ja estevalmennukseen, kunhan poni vielä kuntoutuu. Maanantaina mutten menin ilman satulaa ja en meinannut saada pideltyä ponia , kun oli niin innoissaan. Kun olin hetken mennyt ilman satulaa , kokeilin juoksutusta ja maastakäsittelyä , noh ei oikein onnistunut ja päätin , että menen vielä selästä käsin hetken. Lilja ei suostunut liikkumaan , joten käskin vähä napakammin mutta poni lähtikin sivulle ja minä tipuin , taitoin nilkkani (Lilja saattoi vahingossa myös potkaista mua nilkkaan) , jonka seurauksena nilkkani saattoi vähän venähtää ja on vielä kipeä mutta en anna sen häiritä!
Käytiin tosiaan kuvailemassa. 

<3

Muistakaahan seurata meidän menoa snapchatissa: @sara_allu 
aina ei mene putkeen:D 

3 kommenttia: