torstai 16. heinäkuuta 2015

Allun kanssa valmennus

Tän postauksen piti tulla jo eilen mutta en ehtiny kirjoittaa kun siivottiin tallia ja olin kaverin kanssa uimassa. Eilisestä tallin siivouksesta kerron toisessa postauksessa.

Mulla oli siis tiistaina 14.7.2015  kouluvalmennus , joka ei menny ihan hirveen hyvin.. No tunsin jo alkukäynneissä, että Allu ei ole niin hyvä kuin edellisissä valmennuksissa. Tein alkukäyntien ohella pysähdyksiä joissa Allu ei kunnioittan apujani vaan yritti lähtä heti liikkeelle. Sitten kun olin kävellyt siinä jonkin aikaa niin aloin ravailemaan ja Allu kiihdytti monta kertaa. Sitten Anna valmentajani saapui ja aloitimme työskentelemään. Aloitimme ravissa tekemään kaheksikkoa jossa L- päädyssä tehtiin pääty-ympyrä ja C-päädyssä voltti. Ensin meni suht. hyvin Allu oli innokas. Sittenmeni huonosti, kun tultiin keskelle vaihduttiin L-päädystä C-päätyyn, Allu "niiasi" ja mä tipuin sattu pakaraan ja takareiteen. Ja tässä vaiheessa tultiin siis harjotusravia. No nousin uudestaan selkään ja jatkoin kevyessä ravissa koska pakaraan sattui sen verrean. Ja taas samassa kohassa en tiiä mitä Allu teki mutta mä vähä niinkuin hyppäsin sieltä selästä ja tulin polvilteen maahan ja kyllä ärsytti sillon. Menin uudestaan selkään ja jatkoin tehtävää taas siinä se uudelleen temppusi, käskin eteen pohkeella ja raipalla näpäytin etujalalle jotta se tajuaisi että nyt riittä toi temppuilu. Pari kertaa vielä se temppuili jolloin käskin taas pohkeella eteen ja raipalla. Sen jälkeen meni hetken hyvin. Sitten alotettin laukkaaminen. Tehtiin näin eli aina vastakkaista kulmista nostettin laukka ensin otettiin b ja h kulmissa. Ensin tehtiin käynnissä voltti ja sitten kulmasta nostettiin laukka , Allu hyppi ja pomppi miten sattuu mutta syynä oli mun käsi joka oli liian tiukasti ohjassa kiinni. löysäsin ja nojasin taakse sitten sujui vähän paremmin jatkettin niin kuten sanoin mikä oli tehtävä. b kulmassa olin nostamassa laukkaa voltin jälkeen... Nostin laukan Allu pomppasi sivulle vedin ulko-ohjasta ja käskin eteen sitten lähettiin laukalla eteenpäin. Tehtiin molempiin suuntiin ja lopuksi meni ihan hyvin. Menin loppu verkat ja sen jälkeen lopetin. Tulin alas selästä ja lähin talliin hoitamaan Allua.

Mulla olisi eilen pitäny olla ratsastustunti mutta en menny koska koko päivä oli kiireinen.  Tälläinen pieni lisäys loppuun, toivon että  blogi saisi paljon lukijoita ja kommentteja on kiva lukea ;)

1 kommentti: